W miejskim ogrodzie botanicznym - Cafe Botanica


Dosłownie kilka kroków od Rynku, przy ulicy Brackiej, mieści się jedna z moich ulubionych kawiarni w Krakowie. Zaglądam tam co jakiś czas, najczęściej żeby przekąsić jakiś lekki posiłek i napić się dobrej kawy. Kilka dni temu wybrałam się tam z moją koleżanką – miałyśmy zamówić tylko jakiś napój, ale pachnące tarty pobudziły nasz apetyt :)

Wnętrze kawiarni, jak sama nazwa wskazuje, jest pełne przeróżnych roślin – tych prawdziwych i tych zrobionych z metalu. Lokal jest duży - pierwsza sala, jasna i dość przyjemna, niestety najczęściej zatłoczona; druga sala, ciemna i klimatyczna, po środku której stoi wielkie metalowe drzewo; trzecia sala – moja ulubiona – ze szklanym sufitem i antresolą. Bez wahania wybieramy opcję trzecią. Wybór przekąski nie jest już jednak taki łatwy, w menu sporo ciekawych dań. W końcu decyduję się na duże cappuccino i kawałek tarty serowej z pomidorami; moja koleżanka zamawia kawę latte i piadinę z salami, serem, pomidorami i bazylią. Tarta jest pyszna! Podana na ciepło, bardzo kremowa. Jadłam już kilka razy tartę w Botanice i nigdy się nie zawiodłam. Piadina też niczego sobie. Ten cienki włoski placek smakuje całkiem nieźle, kiedy jest wypełniony treściwym farszem.
Cafe Botanica to naprawdę przyjemne miejsce, w którym można spokojnie porozmawiać przy lekkim posiłku, kawałku ciasta albo przy kuflu piwa. Serwują tam aromatyczny grzaniec, moje ukochane crumble z gałką lodów waniliowych (!!!), kanapki, tarty, sałatki… No i ten wystrój! Taki mały ogród botaniczny w samym sercu miasta.

Kawałek tarty: 10-15 zł
Piadina: 10-15 zł
Kawa: poniżej 10 zł

Cafe Botanica
ul. Bracka 9
Kraków 











3 komentarze:

  1. Pizza wyglada na bardzo apetyczną . : )

    Jeśli Ci się spodoba mój blog, zaobserwuj . : ) Ja na pewno się odwdzięczę, bo twój blog już mi się podoba . : D

    http://pamietnik-cwaniary.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. nice photos!!! i like your blog maybe we follow each other!? let me know ;) www.yuliekendra.com

    OdpowiedzUsuń
  3. hello!,I like your writing so a lot! percentage we be in contact
    extra about your article on AOL? I need an expert on this space to resolve my problem.
    May be that's you! Looking ahead to see you.

    Also visit my site biznes host kod rabatowy

    OdpowiedzUsuń